preloader
We Brand Creative is nu Qore Digital. Binnenkort volgt onze nieuwe website op www.qore.digital.
Achter de schermen - WordPress development

Conversie optimalisatie

Wil je meer verkopen in je webshop? Of wil je vaker offerte aanvragen ontvangen via je website? Conversie optimalisatie is dé manier om bottlenecks binnen je website of webshop in kaart te brengen en deze weg te nemen. Met conversie optimalisatie vergroot je de gebruiksvriendelijkheid én het aantal conversies van jouw site of shop.

Ontdek meer

Efficiënte conversie optimalisatie

In onze conversie optimalisatie aanpak staat efficiëntie voorop. Conversie optimalisatie vormt namelijk de basis voor de verschillende manieren waarop je de online vindbaarheid en het aantal bezoekers van je website of webshop kunt verbeteren. In de eerste fase brengen we daarom in kaart hoe bezoekers jouw site of shop gebruiken en waar de verbeterruimte ligt. We kijken bijvoorbeeld hoe ver je bezoekers komen in de funnel richting de conversie en wat er nodig is om te zorgen dat zij in het vervolg converteren van bezoeker naar (potentiële) klant.

De inzet van online marketing strategieën als zoekmachine optimalisatie (SEO), social media en e-mailmarketing zijn in veel gevallen pas zinvol als je site of shop toegankelijk, gebruiksvriendelijk en conversieproof is. Met een goede basis zorg je ervoor dat bezoekers die doorklikken vanuit de SERP’s, je social mediakanalen of een nieuwsbrief campagne optimaal door je site of shop geleid worden; richting je beoogde conversie.

Wat is een conversie?

Een conversie is een actie die wordt uitgevoerd door een bezoeker van je website of webshop. En niet zomaar een actie. Het gaat bij een conversie namelijk om een actie waarvan jij graag wilt dat je bezoeker deze voltooit. Zo’n conversie kan variëren van een nieuwsbrief inschrijving tot het plaatsen van een bestelling. Met conversie optimalisatie vergroot je de mate waarin je bezoekers deze conversies voltooien.

Door het conversieproces te optimaliseren verhoog je het resultaat van je website of webshop en behaal je tegelijkertijd meer rendement uit je bestaande gebruikers en bezoekers. Met een lager conversiepercentage heb je namelijk een hoger bezoekersaantal nodig om hetzelfde aantal conversies te behalen als met minder bezoekers en een hoger conversiepercentage. Conversie optimalisatie is hierdoor dé manier om effectief en efficiënt je online succes te vergroten.

Conversies bepalen

Voordat we aan de slag gaan met de conversie optimalisatie brengen we de meest interessante conversies in kaart. Kwaliteit boven kwantiteit, is onze ervaring. We scheiden daarom eerst het kaf van het koren. Welke conversies leveren je direct resultaat op en welke conversies worden pas in een later stadium relevant? Kortom, waar liggen de prioriteiten?

Analyseren - Optimaliseren - Testen - Analyseren...

Goed om te weten – Conversie optimalisatie is een vicieuze cirkel. Alle stappen in deze cirkel staan met elkaar in verbinding en ieder onderdeel van dit traject heeft invloed op de andere onderdelen. En doordat de cirkel gesloten is, herhaalt het proces zich dus voortdurend.

Conversie optimalisaties beginnen altijd met het uitvoeren van een analyse, waarbij we op basis van uitgebreide tests bepalen waar de verbeterruimte ligt. Aan de hand van gerichte data analyse in Google Analytics voeren we A/B tests uit. Daarnaast onderzoeken we via heatmaps en screenrecordings hoe bezoekers de website gebruiken en hoe gebruiksvriendelijk deze is. Vervolgens stellen we op basis van deze resultaten een plan op en voeren we de verbeteringen door in jouw site of shop. Deze testen we en daarna begint het traject opnieuw om te kijken welke optimalisaties ook kunnen worden doorgevoerd.

Wat is conversie optimalisatie?

Er zijn meer verschillende soorten optimalisaties mogelijk dan je denkt. We kunnen allereerst aanpassingen doorvoeren in het design, zoals in de responsiveness, lay-out of het kleurgebruik. Ook op het gebied van performance valt er vaak winst te behalen, bijvoorbeeld in de laadsnelheid of browser caching. Het herschrijven van de content helpt ook om de weg naar je conversies uitnodigender te maken. De mogelijkheden verschillen per site of shop, daarom stellen we altijd een maatwerk plan van aanpak op dat speciaal voor jouw online applicatie van toepassing is.

Het resultaat van conversie optimalisatie

In de meeste gevallen kunnen enkele optimalisaties al een groot verschil maken in de gebruiksvriendelijkheid van je website of webshop. En wanneer de gebruiksvriendelijkheid optimaal is, verbeter je het conversietraject voor je bezoekers. We ruimen alle potentiële knelpunten en afhaakmomenten uit de weg, zodat jij het optimale conversiepercentage kunt scoren. Het resultaat? Bezoekers waar je iets aan hebt.

Verhoog het rendement van jouw online inzet

Aan de slag met conversie optimalisatie

Stuur een bericht

We Brand Creative - Hét WordPress internetbureau van Hoorn

Je bent voor een maatwerk WordPress oplossing bij ons aan het juiste adres. Wij denken graag met je mee, van ontwerp tot realisatie. We hebben alles in huis om een razendsnelle, betrouwbare WordPress website of webshop voor je te ontwikkelen.