In het kort
‘Mobile first voor de jonge doelgroep’
We werkten al ruim 4 jaar samen met Hot Networkz toen we de vraag kregen om een nieuwe WordPress oplossing te ontwikkelen voor een groeiend probleem op de arbeidsmarkt: Het vinden van de voldoende en juiste nieuwe teamleden. Door de jaren heen zijn we met hun online uitbreiding meegegroeid, waardoor we vertrouwd zijn met de werkzaamheden én doelgroep van Hot Networkz. Eén van de belangrijkste eisen aan de vacature oplossing is de mobile first benadering. De jonge doelgroep van Werkenbijhotnetworkz.com maakt het extra belangrijk dat de nieuwe website op mobiel perfect werkt, zodat zij ook via hun smartphone eenvoudig en snel kunnen solliciteren.
Over dit project
Hot Networkz is marktleider in Nederland in abonnementenverkoop voor dagbladen en loterijen via field marketing. Wekelijks gaan er ongeveer 500 medewerkers de straat op om namens Hot Networkz te werven. Direct sales en direct promotions zijn de absolute specialiteiten van dit fullservice marketingbureau. Hot Networkz zet zich doorlopend in om nieuwe promotie- en verkoopmedewerkers te werven die aan het werk kunnen voor haar opdrachtgevers. De website van Hot Networkz zelf richt zich vooral op deze opdrachtgevers.
Werkenbijhotnetworkz.com
Voor dit nieuwe project was Hot Networkz op zoek naar een schaalbare WordPress oplossing voor het totale vacatureaanbod. Het antwoord op die vraag is vacaturesite Werkenbijhotnetworkz.com. Deze WordPress website laat het complete vacatureaanbod zien voor de steeds groeiende poule van ruim 1.500 enthousiaste teamleden. De vacatures zijn verdeeld over de verschillende vestigingen, waardoor hier actief en gericht campagne op gevoerd kan worden.
Snelle doorlooptijd: In 3 weken van A tot Z gerealiseerd
Grootste uitdaging
Wouter Zwarekant
- ProjectmanagerDe snelheid waarmee we dit project hebben opgeleverd was met recht één van de grootste uitdagingen. Door een slimme planning en een goede en geplande beschikbaarheid aan de kant van Hot Networkz hebben we dit project in slechts 3 weken kunnen realiseren. Van design tot en met oplevering. Een mooie team effort!
Google Jobs proof
In 2020 hebben we de werkenbijhotnetworkz.com website aan de hand van structured data geoptimaliseerd voor Google Jobs. De Google Jobs feature biedt corporate websites aanzienlijke voordelen binnen de zoekresultaten van Google. Vacatures uit de Google database zijn prominent in beeld dankzij de vacature widget op de eerste pagina van de SERP’s en het eigen Google tabblad.
Daarnaast krijgen corporate websites voorrang op jobboards in Google Jobs. De focus ligt allereerst op de kwaliteit van de vacature en in mindere mate op de naamsbekendheid of het advertentiebudget van de organisatie. Dankzij de indexatie door Google Jobs wordt werkenbijhotnetworkz.com online nog beter gevonden door enthousiaste werkzoekenden.
Koppelingen & integraties
De vacaturewebsite Werkenbijhotnetworkz.com is voorzien van diverse koppelingen en integraties. Deze koppelingen en integraties worden gebruikt om de resultaten van de site meetbaar te maken en om de vacatures ook binnen Google actief te tonen.
Google & Facebook
Allereerst hebben we Google Analytics en Google Tag Manager geïntegreerd als onmisbaar onderdeel van het meetplan. Hot Networkz werkt daarnaast veel met betaalde campagnes. De website van Werkenbijhotnetworkz.com is daarom ook gekoppeld aan Google Ads en Facebook Ads. Zo kunnen we de resultaten van deze campagnes heel eenvoudig in kaart brengen voor het team van Hot Networkz.
Google Jobs
Tot slot hebben we ervoor gezorgd dat de website klaar is om geïndexeerd te worden door Google Jobs proof. Om dit te realiseren, hebben we de juiste structured data geïmplementeerd en een toegankelijke handleiding opgesteld waarmee het team van Hot Networkz Google Jobs proof vacatureteksten kan schrijven.
- Google Analytics
- Google Tag Manager
- Google Ads
- Facebook Ads
- Google Jobs
Mooie woorden
'Synergie in onze samenwerking'
Noël Nanulaitta
- Manager Recruitment, Opleiding en Marketing @ Hot NetworkzHet fijne is dat er een synergie in onze samenwerking is waardoor onze kennis van de markt gekoppeld wordt met de expertise van We Brand. Hierdoor ziet onze website er niet alleen aan de voorkant goed uit, maar is deze voor onszelf goed te managen en streven wij samen naar een zo goed mogelijke conversieratio.