Mond tot mond reclame is tot op de dag van vandaag de meest invloedrijke promotie. Door de opkomst van het internet en social media kunnen internetgebruikers tegenwoordig op laagdrempelige wijze producten en diensten beoordelen. Dit vindt veelal plaats via social netwerken als YouTube, Twitter, Facebook en LinkedIn. Voor bedrijven kan het daarom erg interessant om aanwezig te zijn op een van deze platformen of in ieder geval te weten wat er zich binnen deze social media afspeelt.

Social strategie

‘We moeten iets met social media’. Het is een zin die wij vaker hebben gehoord. Ondanks dat wij er van overtuigd zijn dat social media inderdaad kan bijdragen aan het succes van een organisatie, is het belangrijk om dit succesvol in te zetten door een social media strategie op te zetten. Daarbij is het doel key. Wat wil je bereiken met de inzet van social media? Expertise claimen? Traffic naar de website genereren? Of directe verkoop van producten of diensten?  Wij vormen graag jou sparringpartner en adviseren je over de uiteenlopende mogelijkheden van social media. Samen zorgen we er voor dat de juiste doelgroep wordt bereikt door de juiste kanalen en middelen in te zetten.

Social media meetbaar maken

Maakt u gebruik van social media, dan is het natuurlijk uitermate interessant om te weten of het u ook daadwerkelijk iets oplevert. Wij kunnen je helpen om met behulp van de statistieken van Google Analytics alle resultaten van de inzet van social media in kaart te brengen.

Social media monitoring

Dagelijks delen consument en klanten van uw organisatie hun mening over diensten of producten via social media. De reviews worden op openbare platformen geplaatst en zijn daardoor inzichtelijk voor een grote groep mensen. In het kader van kwaliteitsverbetering van bijvoorbeeld product, dienst of service kan het monitoren hiervan tot waardevolle inzichten leiden. Waardevolle inzichten die kunnen leiden tot een nog groter succes van jou organisatie.

Social media en zoekmachine optimalisatie

Social media is een steeds grotere rol gaan spelen binnen zoekmachine optimalisatie, met name bij linkbuilding: het verkrijgen van externe links met een verwijzing naar uw website. Google beoordeelt deze verwijzingen op kwaliteit en relevantie. Verwijzigingen vanuit bijvoorbeeld Facebook en Twitter worden door Google prominent geïndexeerd vanwege de betrouwbaarheid van deze social media platformen.