Waar bedrijven enkele jaren geleden nog veelvuldig kozen voor een eigen CMS van internetbureaus is deze trend volledig omgekeerd. Open source Content Management Systemen zijn momenteel de meest gekozen uitgangspunten van webprojecten vanwege de flexibiliteit, veiligheid en betrouwbaarheid. Van alle websites wereldwijd die momenteel gebruik maken van een CMS is er één CMS dat er met een marktaandeel van 48% met kop en schouders bovenuit steekt: WordPress.

Het is dan ook meer dan logisch dat ook grote partijen zoals RTL Nederland, CNN, Beyoncé, Albelli en Sanoma kiezen voor WordPress als basis voor hun website of platform in plaats van een prijzig custom gesloten CMS van een internetbureau.

Het is je wellicht al opgevallen dat wij bij ieder webproject vertrouwen op de flexibiliteit en betrouwbaarheid van het WordPress CMS. Meer dan eens krijgen wij daarom dan ook de vraag wat de technische mogelijkheden zijn van dit universele CMS. In deze blog heb ik de oneindige mogelijkheden van WordPress voor je op een rijtje gezet.

WordPress website

Tegenwoordig kun je als ondernemer niet meer zonder een website. Hoe je het went of keert, vindbaarheid online is van levensbelang voor goede bedrijfsresultaten. Het CMS voor een informatieve of corporate website biedt ondernemers de mogelijkheid een professionele WordPress website op te zetten en die functionaliteiten te integreren die gewenst zijn.

Met name de gebruiksvriendelijkheid aan de achterkant van WordPress, de omgeving waarin webmasters de website beheren en voorzien van content, en de zoekmachine vriendelijke opbouw zorgen voor twee enorme voordelen van WordPress ten opzichte van haar concurrerende CMS’en.

> Bekijk het voorbeeld: WordPress website Hot Networkz

WordPress webshop

2014 werd het jaar waarin  bleek dat online aankopen goed waren voor 18% van het totale aantal aankopen in Nederland. Een enorm percentage wat steeds verder groeit door de toename van het aantal webshops. Drie jaar geleden startte WooCommerce, een e-commerce oplossing voor WordPress, haar opmars. Nu, drie jaar later, is het bedrijf overgenomen door WordPress zelf en kent het meer dan 1.000.000 actieve installaties.

Door deze ontwikkeling is WordPress verder gegroeid tot een CMS dat tevens een goed fundament is voor het exploiteren van een professionele webshop. In tegenstelling tot haar grootste concurrent Magento is een WordPress webshop aanzienlijk flexibeler, gebruiksvriendelijker en laagdremeliger.

> Bekijk het voorbeeld: WordPress webshop 16.08

WordPress intranet platform

Interne informatievoorziening binnen een bedrijf is van groot belang voor de betrokkenheid van alle poppetjes binnen de organisatie. Een intranet platform biedt jouw organisatie de kans om op gestructureerde wijze alle werknemers te informeren over het reilen en zeilen binnen de organisatie. Mijlpalen, intern nieuws, verjaardagen, een digitale ideeënbus: slechts een kleine greep uit de mogelijkheden dat een intranet platform kan bieden.

WordPress kenmerkt zich door het op eenvoudige wijze kunnen publiceren van content. Of het nu een blog, nieuwsbericht of event is: WordPress maakt het je gemakkelijk. Dit is dan ook de reden dat WordPress een kandidaat kan zijn als fundament voor jouw intranet platform.

> Bekijk het voorbeeld: WordPress intranet platform JOZ

WordPress kennisplatform

Het delen van relevante kennis of content en daarmee het claimen van expertise en vindbaarheid is in de afgelopen periode steeds belangrijker geworden. Op de eerste plaats om je te onderscheiden van concullega’s, op de tweede plaats om met steeds nieuwe content te scoren in de zoekmachines zoals Google.

WordPress is uitermate geschikt voor digital publishing door middel van de uitgebreide ‘Berichten’ module en de mogelijkheid om zogenaamde custom posttypes aan te maken. Daarnaast biedt het een gebruiksvriendelijke module om bezoekers een reactie te laten plaatsen op berichten.

> Bekijk het voorbeeld: WordPress kennisplatform Kenniscentrum Zonnepanelen

WordPress landingspagina

Het kortstondig en actiematig gebruik van een landingspagina is iets wat door veel partijen succesvol wordt ingezet om een campagne of actie kracht bij te zetten. Normaliter worden dergelijke landingspagina’s in de meeste gevallen opgezet door middel van HMTL/CSS en worden de extra kansen die een CMS biedt onbenut gelaten.

WordPress is tevens in te zetten als framework voor dit soort landingspagina’s. Doordat een CMS het fundament is van de landingspagina kunnen er een groot aantal functionaliteiten worden toegevoegd aan de landingspagina’s die het succes kunnen vergroten. Neem bijvoorbeeld een geavanceerd formulier, een boekingsmodule of een brochure aanvraag. Het is allemaal mogelijk met een WordPress landingspagina.

> Bekijk het voorbeeld: WordPress landingspagina Frits van der Werff Open Air

Heb je een online ambitie en ben je nieuwe of het WordPress CMS daarvoor de juiste keuze is? Leg het geheel vrijblijvend aan ons voor. Wij vertellen je graag meer over de mogelijkheden die het WordPress CMS jouw organisatie te bieden heeft.

Terug naar het blog-overzicht
  • CMS
  • Content
  • intranet
  • landingspagina
  • management
  • mogelijkheden
  • open
  • responsive
  • SEO
  • source
  • systeem
  • Webshop
  • Website
  • Wordpress