preloader
We Brand Creative is nu Qore Digital. Binnenkort volgt onze nieuwe website op www.qore.digital.

Realtime bedrijfswagen aanbod

Een bedrijfswagen aanbod dat altijd up-to-date is en de mogelijkheid om uitgebreid te filteren. Gebruiksvriendelijkheid staat voorop in de case van Koopman Bedrijfswagens.

Ontdek meer

In het kort

1 november 2018
Koopman Bedrijfswagens
Digital design Development Online marketing

‘Proactieve WordPress experts met verstand van SEO’

Marloes Klaver van online advertisingbureau AltVijf was degene die het eerste contact legde. Marloes werkt nauw samen met Koopman Bedrijfswagens, specialist op het gebied van de verkoop en lease van nieuwe en gebruikte bedrijfswagens. Ze gaf aan namens Koopman Bedrijfswagens een partij te zoeken die proactief is, gespecialiseerd is in WordPress maatwerk en in staat om Koopman Bedrijfswagens ook op SEO vlak verder te helpen. De huidige website had een verbeterslag nodig op het gebied van performance, gebruiksvriendelijkheid en uitstraling. We waren direct enthousiast!

Over dit project

Begin 2019 werden we gebeld door Marloes. Koopman Bedrijfswagens blijft groeien en oprichter Steven Koopman ziet zijn klanten allang niet meer alleen uit Noord-Holland komen. De focus op online wordt dus steeds groter, waardoor de bedrijfswagen aanbieder de toenmalige website ontgroeide. Om de online positie te versterken, zijn we samen met Steven en Marloes aan de slag gegaan met het ontwerp en de realisatie van een nieuwe WordPress website. Daarnaast zijn we gestart met een zoekmachine optimalisatie (SEO) traject om de organische vindbaarheid te verbeteren.

Achter de schermen

Case - Koopman Bedrijfswagens - Responsive

Maatwerk WordPress website

Van strategie tot volledige realisatie op één locatie
Case - Koopman Bedrijfswagens - SEO overleg

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Periodiek SEO-overleg op de Bierkade
Case - Koopman Bedrijfswagens - WordPress development

Doorontwikkeling

Vaste momenten voor WordPress optimalisatie

In een paar kliks de juiste bedrijfswagen vinden

Het grote aanbod van Koopman Bedrijfswagens is eenvoudig te filteren dankzij de uitgebreide filtermogelijkheden. In samenwerking met de maker van de filter plugin hebben we een aantal maatwerk toevoegingen gedaan om tot de huidige filters te komen. We konden hierdoor een breed scala aan filters inbouwen; van merk tot lengte laadvloer en van kilometerstand tot trekvermogen.

Daarnaast kunnen bezoekers een zoekopdracht invullen in combinatie met de filters, waardoor het zoekresultaat nóg specifieker gemaakt kan worden. Er kan zelfs gezocht worden op kenteken. Bezoekers kunnen hierdoor in slechts een paar kliks de juiste bedrijfswagen vinden.

Realtime inzicht in het actuele bedrijfswagen aanbod

Koopman Bedrijfswagens gebruikt Wheelerdelta als voorraadsysteem en DoorlinkenVoorraad als tool om de auto’s in één keer door te zetten naar diverse portals. Zoals we hierboven al kort benoemden hebben we voor de nieuwe website een API koppeling gerealiseerd die ervoor zorgt dat de voorraad ook op de website direct wordt bijgewerkt als er iets verandert in Wheelerdelta. Hierdoor zijn er geen handmatige acties meer nodig binnen het aanbod in WordPress en heeft de bezoeker altijd inzicht in de actuele voorraad bedrijfswagens.

Rechtstreeks gecomprimeerde afbeeldingen

We hebben een toevoeging ontwikkeld om de afbeeldingen vanuit de API koppeling automatisch te comprimeren via de API van de TinyPNG tool. Koopman Bedrijfswagens heeft over het algemeen een stuk of 150 auto’s op voorraad en iedere auto heeft zo’n 10 tot 40 foto’s. Het comprimeren van de afbeeldingen is dus zeker de moeite, zeker met het oog op laadsnelheid en performance. Dankzij deze API koppelingen kunnen de bedrijfswagens dus niet alleen makkelijk en snel online gezet worden, maar ook volgens onze performance richtlijnen.

Koppelingen & integraties

De website is niet alleen gekoppeld met de Wheelerdelta software. Om de data over het bezoekersgedrag inzichtelijk te maken, hebben we ook voor een integratie met Google Analytics, Google Search Console en heatmap tool Smartlook gezorgd. We gebruiken Google Tag Manager om tags en triggers af te vuren. Verder zorgt de koppeling met Google Ads feed en Facebook Ads feed voor het bedrijfswagen aanbod voor campagnes.

  • Google Analytics
  • Google Tag Manager
  • Wheelerdelta (CarDesk)
  • Smartlook
  • Google Ads feed (aanbod auto’s voor campagnes)
  • Facebook Ads feed (aanbod auto’s voor campagnes)

Ieder stukje techniek werkt optimaal samen

Grootste uitdaging

Ben jij net als Koopman Bedrijfswagens klaar voor de volgende stap?

Laten we samen jouw case bekijken

Stuur een bericht