In het kort
‘Ontwikkel een geoptimaliseerde klantreis voor een hoger conversiepercentage.’
De website van Finzie was toe aan een optimalisatieslag. Het aantal leads bleef achter, er was onvoldoende inzicht in de resultaten per coach of vestiging en de website was niet voldoende in staat om te communiceren met de externe software die gebruikt wordt.
We zijn samen om tafel gegaan om te brainstormen over de online mogelijkheden. Het doel? Een nieuwe, gebruiksvriendelijke website met een geoptimaliseerde klantreis: gericht op het genereren van meer kwalitatieve leads.
Maak kennis met Finzie
Finzie is een franchiseformule met een nieuwe kijk op hypotheken. De Hoornse organisatie biedt een unieke formule waar onafhankelijke adviseurs zich bij kunnen aansluiten als financieel coach met een eigen vestiging.
Finzie zocht een proactieve partij om snel mee te schakelen. Een partij voor de ontwikkeling van een volwaardige maatwerk WordPress website en proactief advies bij nieuwe technische functionaliteiten.
729% stijging conversieratio
In de oude Finzie website haakten leads nog regelmatig af in de funnel voor de Uitgebreide Hypotheekberekening. Het conversiepercentage lag op 2,8%. Dat moest beter. We hebben de bestaande funnels onder de loep genomen en zijn samen met Finzie Marketeer Timo aan de slag gegaan met de optimalisatie van dit vitale onderdeel van de website.
We hebben de bestaande funnel niet alleen geoptimaliseerd, maar ook opgedeeld in vier losse funnels:
- Hypotheek berekenen voor een bestaand huis
- Hypotheek berekenen voor een nieuwbouwhuis
- Hypotheek berekenen, maar nog geen huis op het oog
- Bestaande hypotheek oversluiten
De funnels zijn hierdoor nog gerichter te optimaliseren op basis van het type gebruiker. Daarnaast worden de conversies dankzij de losstaande funnels overzichtelijk van elkaar gescheiden in de rapportages, zodat het Finzie team direct inzicht heeft in de juiste data.
Gemiddeld ligt de conversieratio voor deze drie typen bezoekers nu op 20,4%. De groep bezoekers die kijkt naar een bestaand huis heeft zelfs een conversieratio van 37,2%. Ten opzichte van de oude website is de gemiddelde conversieratio daarmee 729% (!) gestegen van 2,8% naar 20,4%.
Altijd inzicht in de actuele hypotheekrentes via API koppeling
De realtime API koppeling met de Nationale Hypotheekbond (NHB) zorgt ervoor dat Finzie altijd de actuele hypotheekrentes toont. De data wordt automatisch aangepast als er iets verandert, waardoor Finzie hier zelf geen omkijken naar heeft.
Uitgebreide Hypotheekberekening met bijgaand PDF hypotheekrapport
Met de uitgebreide rekenmodule kun je als bezoeker in enkele stappen een volledig hypotheekrapport op maat samenstellen en krijg je direct inzicht in de mogelijkheden voor het afsluiten van een hypotheek op basis van je persoonlijke financiële situatie. Het rapport wordt via de mail als PDF toegestuurd.
Conditionele logica en custom fields: de Hypotheekberekening in het kort
Grootste uitdaging
Barry Olij
- WordPress DeveloperDe Hypotheekberekening was zonder twijfel de grootste uitdaging van dit project. Technisch gezien bestaat de hypotheekberekening uit een combinatie van custom Gravity Form fields, reguliere Gravity Form fields en de uiteindelijke berekening via de API van de Nationale Hypotheekbond. Grote flows met conditionele logica, waarin de juiste rentewaardes en complexe berekeningen uitgevoerd moesten worden. Dankzij de nauwe samenwerking en korte lijntjes hebben we een volledig automatische berekening gerealiseerd die rekening houdt met de laatste rentecijfers én de verschillende regels en scenario’s rondom hypotheekberekeningen.
Koppelingen & integraties
Voor de meetbaarheid van alle websitedata is de koppeling met Google Analytics en Google Tag Manager onmisbaar. Daarnaast hebben we de website via een WordPress API koppeling gelinkt aan de database van de Nationale Hypotheekbond. Dankzij deze API worden de actuele hyptheekrentes op dagniveau getoond. Diezelfde API zorgt ook voor de calculatie van de rentes in de Uitgebreide Hypotheekberekening.
Een andere WordPress API koppeling binnen de Finzie site is de Jumba API. Jumba heeft inzicht in de gegevens van het kadaster en Funda. Deze data wordt gebruikt om informatie over het betreffende huis in een Uitgebreide Hypotheekberekening op te halen.
Tot slot heeft de Finzie website een ‘Vind een coach’ sectie. Om dit te realiseren hebben we een Google Maps API gebruikt voor de postcode zoeker. Daarna hebben we de vaste werkgebieden van de Finzie coaches in de postcode verdeling binnen de website verwerkt. Bezoekers kunnen hierdoor hun postcode invoeren, waarna de dichtstbijzijnde coaches automatisch getoond worden.
- Google Analytics
- Google Tag Manager
- Nationale Hypotheekbond API
- Jumba API
- Google Maps API
Mooie woorden
'De beste investering die wij in 2019 deden'
Timo Honingh
- Online Marketeer @ FinzieWe Brand Creative denkt mee met je wensen, schroomt niet om je van extra advies te voorzien op gebied van UX en innovatie en werken vol energie en enthousiasme. Er wordt gewerkt via een duidelijke planning, waarbij alle partijen vooraf zijn werkzaamheden, verantwoordelijkheden en deadlines weet om zo het gestelde doel te halen. Op de belangrijke momenten behoudt We Brand Creative het overzicht en tonen zij hun klasse.