Over deze case

Noisecontrollers, nummer 67 op in de wereldwijze DJ top 100 van DJ Mag, benaderde ons met een uitdagend project: Het realiseren van een maatwerk online community waarin fans van Noisecontrollers exclusieve toegang krijgen tot uiteenlopende content. DJ’s zijn tegenwoordig enorm afhankelijk van social media als Facebook.

Noisecontrollers beschikt zelf over ruim 411.000 fans op Facebook, maar wilde deze fans via een eigen kanaal kunnen bedienen en op de hoogte houden van de ins en outs. Samen met het management van Noisecontrollers en Niels van Hoeckel van Dokodemo ontwikkelden wij een innovatief en vooruitstrevend online platform voor Noisecontrollers, welke op 22 april 2015 is gelanceerd.

All access portal

Vanwege het uitdagende en innovatieve karakter van dit project zien wij dit als doorbraak op het gebied van online branding van artiesten. Via een openbaar gedeelte van de community kunnen bezoekers nieuws omtrent Noisecontrollers lezen en bekijken. Echter, het unieke onderdeel van het project is het zogenaamde ‘All Access’ gedeelte van de community. Fans kunnen een personaliseerde account aanmaken om vervolgens toegang te krijgen tot exclusieve content, speciaal geselecteerd voor hen door Noisecontrollers. Door middel van een social share op Facebook of Twitter ‘unlockt’ de fan een item en kan vervolgens een exclusieve preview van een nieuwe track downloaden, meedoen in een meet & greet contest of een wallpaper pack downloaden.

Met dit platform heeft Noisecontrollers, samen met zijn management, de touwtjes weer volledig in eigen handen. De waardevolle data van fans is niet langer alleen in handen van Facebook. Door middel van de community kan Noisecontrollers zijn fans activeren, gericht bereiken door middel van ingebouwde mailingmodule en sms, toegewijde fans belonen met exclusieve updates en inzicht krijgen in de samenstelling van de doelgroep. Wij zijn trots op het eindresultaat. Wij danken Noisecontrollers voor het vertrouwen.

Bezoek deze website