Over deze case

Wie rekening wil houden met het milieu loopt vaak tegen vragen aan. Hoe kan ik in mijn vloer isoleren en wat bespaar ik dan? Waar moet ik op letten als ik zonnepanelen koop? Hoe eet ik klimaatvriendelijk? Welk vervoermiddel belast het milieu het minst? Waar laat ik een oude videoband? Milieu Centraal, een initiatief van de Nederlandse overheid, helpt met praktische en betrouwbare informatie.

Als voorloper op een campagne over kleding heeft Milieucentraal een enquête met ‘fashion facts’ samengesteld om de kennis over dit onderwerp te peilen bij de Nederlandse bevolking. De organisatie benaderde ons om een WordPress enquéte te ontwikkelen. In het verleden werd gebruikt van enquête oplossingen van externe partijen, maar deze voldeden tot op heden nog niet aan de wensen van Milieucentraal. Met name de flexibiliteit en mogelijkheden tot opmaak in de huisstijl van Milieucentraal ontbraken.

Het was aan ons om een volledig responsive WordPress enquête te ontwikkelen die op alle apparaten vlekkeloos werkte. En zo gezegd, zo gedaan. Op basis van de Gravity Forms formulier add-on voor WordPress hebben wij een geavanceerde enquête neergezet welke is onderverdeel in kennisvragen en stellingen. Volledig in de huisstijl van Milieucentraal, volledig geoptimaliseerd voor gebruik op mobiel en tablet.

Nadat de enquête periode is verlopen heeft Milieucentraal de mogelijkheid op op eenvoudige wijze via de WordPress back-end alle resultaten te vergaren en exporteren.

Reactie Milieucentraal

“Wouter en Patrick hebben de online enquête voor de kledingcampagne Your Fashion Facts van Milieu Centraal verzorgd. Met een mooie vormgeving die goed past bij onze huisstijl! De samenwerking was heel prettig. Beiden dachten goed mee in het proces, waren goed bereikbaar en het tempo lag buitengewoon hoog. Ook was er volop ruimte om te sparren en feedback te geven. Het resultaat mag er zijn. We zijn enorm tevreden!”

– Kirsten Palland, Communicatie adviseur Milieucentraal

Bezoek deze website